Hapjes met Hollandse Nieuwe Stijl worden uitgedeeld op de Versinspiratiebeurs.
Hapjes met Hollandse Nieuwe Stijl worden uitgedeeld op de Versinspiratiebeurs.

Vervolg Hollandse Nieuwe Stijl

Algemeen

HOUTEN/SCHEVENINGEN – Het oer-Hollandse product Hollandse Nieuwe aantrekkelijk maken voor de ‘millennials’. Dat beoogt de campagne ‘Hollandse Nieuwe Stijl’ van het Nederlands Visbureau, waarvan het vervolg afgelopen maandag startte op de Versinspiratiebeurs in Houten.

Veel millennials (‘oudere jongeren’, geboren tussen 1980 en 2000) noemen zich een niet-haringeter. Hoe zijn zij te verleiden om wel haring te eten? Het Nederlands Visbureau heeft het afgelopen jaar al diverse ‘tastings’ in het land georganiseerd om hen die niet open staan voor het haring happen vanaf de staart te laten kennismaken met de vele andere mogelijkheden die de Hollandse Nieuwe biedt.

De ‘Hollandse Nieuwe Stijl’ ontstaat door maatjesharing met diverse ingrediënten te combineren, waardoor de meest verrassende nieuwe gerechten ontstaan; van een simpele taco of panini tot een spannende poké bowl of shooter. Veelgehoorde reactie op deze proeverijen: ,,Ja, maar zo lust ik haring wel!’’

Speciaal voor de visspecialist heeft het Visbureau een promotiepakket ‘Ga los met Hollandse Nieuwe Stijl’ samengesteld, om op de winkelvloer meer jongere klanten te inspireren haring te eten. Het promotiepakket, bestaande uit receptenboekjes, display, (digi)poster en tafelkaartjes, is gratis te bestellen via de webshop www.visbureau.nl

Naast dit promotiepakket voor de winkelvloer worden de millennials ook bereikt via de live tastings die georganiseerd blijven worden op veel locaties in het hele land. Hier komen vooral jongere mensen op af. De campagne wordt ondersteund door prikkelende en uitnodigende social media-uitingen en een smaakmakend receptenboekje.

Haringtest

Het Visbureau koos de Versinspiratiebeurs van het Vers Inspiratie Platform (VIP) voor de start van het vervolg van haar campagne. In deze beurs in de hallen van Expo Houten werkt organisator Versplatform samen met de vaste samenwerkingspartners de Vereniging van Keurslagers en de Vereniging voor Nederlandse Visspecialisten (VNV) en dit jaar ook de Centrale Vereniging voor de Ambulante Handel (CVAH).

Er was dit jaar minder vis dan het voorgaande jaar. Wel was er zoals altijd de Haringsnijkeuring van de VNV en konden visdetaillisten zich inschrijven voor de Nationale Haringtest.

Naast de VNV waren ook het Visgilde en de Good Fish Foundation aanwezig.