Wilt u een abonnement afsluiten, nieuws doorgeven, een advertentie plaatsen of online adverteren in Visserijnieuws? Klik dan hier.
Visbox tegen vis-vrees

Concept Freshly Fish op onderdelen vernieuwd

URK – De visbox van Freshly Fish moet vis-vrees tegengaan en wil de consumenten laten genieten van al het lekkers uit de zee. Die missie is te prijzen, want de visconsumptie van de Nederlander is met gemiddeld 21 kilo per jaar maar magertjes.

Het assortiment van Freshy Fish (zie: https://www.freshlyfish.nl) lijkt op een menukaart van een goed visrestaurant, met bijvoorbeeld heilbot met tuinkruiden, zeebaars met citroen en chiliboter rozetjes, zalm Wellington of kabeljauw met pesto en kaas. De visproducten worden in ovenschaaltjes of skinpack verpakking thuisbezorgd en bereiding is zo makkelijk mogelijk gemaakt. Het concept is op een aantal onderdelen vernieuwd: van vers naar vriesvers (bevroren dus), van geen keuze naar zelf kiezen, van een keer per maand bezorgen naar drie keer per week en van abonnementen naar nergens aan vast zitten.

Freshly Fish is een Urker initiatief van Urker ondernemers. De benodigde Noordzeevis van het seizoen wordt ook geleverd door Urker vissers, namelijk door de UK 225, UK 227 en NG 12 van Rederij Prins Willem BV Van Slooten. De (Varlaks) zalm komt van Visscher Seafood.