Wilt u een abonnement afsluiten, nieuws doorgeven, een advertentie plaatsen of online adverteren in Visserijnieuws? Klik dan hier.
Nederlands Visbureau

Vis in beeld in Dutch Food Week

SCHEVENINGEN – Dankzij het Nederlands Visbureau is vorige week ook de Nederlandse vissector goed in beeld geweest in het kader van Dutch Food Week. Een internationale benaming, maar wel voor een week die in het teken stond van verbinding tussen producenten en consumenten van het voedsel in Nederland. Boeren, tuinders en kwekers deelden in deze week hun enthousiasme, kennis en kunde met de mensen in het land.

Directeur Agnes Leewis: ,,Waar de nadruk in beginsel altijd ligt op de boeren, tuinders en kwekers op het land, is het Nederlands Visbureau als participant aangesloten om ook de productgroep vis en de visserijsector onder de aandacht te brengen.’’

Zo werd donderdag 15 oktober verkozen tot de Dag van de Zeevruchten, ofwel ‘De dag van vis, schaal- en schelpdieren’. Live evenementen die in de planning stonden moesten noodgedwongen gecanceld worden, maar in allerijl werd de week omgebogen tot een digitaal event, waarvoor op locatie filmpjes werden opgenomen.

Het Visbureau bood een aantal leuke en interessante inkijkjes in verschillende deelsectoren via verschillende social media en websites. De Noordzeevisserij en de Noordzeevisaanvoer kwamen in beeld, evenals de mosselen en de paling, terwijl Tim Haasnoot van ProSea vanuit de Visserijschool op Urk over de sector vertelde. ,,Zo werden duizenden mensen bereikt en gestimuleerd om vooral voedsel van eigen bodem te waarderen en consumeren’’, besluit Leewis.

<p>H Palingvoorman Alex Koelewijn voor de camera.</p>

H Palingvoorman Alex Koelewijn voor de camera.